Mwabonwa bassa noose! - Reisverslag uit Zevenbergen, Nederland van Bart Tunen - WaarBenJij.nu Mwabonwa bassa noose! - Reisverslag uit Zevenbergen, Nederland van Bart Tunen - WaarBenJij.nu

Mwabonwa bassa noose!

Door: Bart van Tunen

Blijf op de hoogte en volg Bart

20 September 2012 | Nederland, Zevenbergen

Mwabonwa bassa noose bij mijn reisverslag/blogje over mijn aanstaande reis naar Zambia!

De selectieprocedure van de minor International Health & Tropische Geneeskunde begon al in april. Aangezien er veel animo was onder studenten voor één van de 7 reizen naar het buitenland (met name Zambia), was ik echt euforisch dat ik na een mooie dinsdagavond stappen mijn mail opende en zag dat ik was geselecteerd. Sindsdien is er geen dag voorbij gegaan zonder dat ik aan het aankomende avontuur dacht. Serieus, ik ben bezeten.

Afgelopen 3 weken was de introductie van de minor met veel lange colleges. Verder druk geweest met vaccinaties, aanschaf van geschikte kleding, backpack, cadeaus voor lokale bevolking, regelen van VISA World Card, OV-vergoeding, etc. Vandaag zelfs een Zambia-proof kapsel aan laten meten…

Zaterdag had ik zelf al een soort van primitief afscheidsfeestje gegeven voor vrienden. Dat ik dinsdag nog getrakteerd werd op een verrassingsfeest in Legends, was echt supertof!

Maar aanstaande zaterdag is het dan eindelijk zo ver. EINDELIJK!

In gezelschap van een superleuke groep met 11 collega’s vliegen we (met KLM, verschil moet er zijn) van Amsterdam naar Lusaka. Daar slapen we een nachtje en de volgende ochtend rijdt onze Zambiaanse chauffeur Danny ons naar het afgelegen, rurale dorpje Macha. Daar verblijven we drieënhalve week, waarna we voor 4 dagen naar Livingstone gaan: quality time! De laatste 2 weken zitten we in Lusaka.

Ik weet niet goed wat ik kan verwachten; ik heb er in ieder geval belachelijk veel zin in en hoop daar een klein steentje te kunnen bijdragen. Sommige mensen zeggen me dat het een hopeloze zaak is en een druppel op een gloeiende plaat. Maar zo’n druppel veroorzaakt een hoop rook.

Ik zal hier en daar iets proberen te berichten over wat ik heb meegemaakt en hoop wat foto’s te kunnen uploaden.

Gegroet!

(Lengte: 1,82 m | Gewicht, 79,1 kg | Huidskleur: blank)

  • 20 September 2012 - 20:11

    René:

    Have fun! We zullen je missen

  • 20 September 2012 - 22:17

    Rick, Marliena & Chloë:

    Heel veel plezier!! Wij houden je verslagen in de gaten.
    Goeie reis en geniet ervan!

  • 21 September 2012 - 06:54

    Willem Van Der Zel:

    Hoi Kere,
    prachtig allemaal!!!
    Hou me op de hoogte.
    Willem, broer van Nico

  • 25 September 2012 - 14:59

    Henk Van Tunen:

    Bart,
    Geweldig leuk.
    Ga door, succes en hou ons op de hoogte.
    Gr. Henk & Rickey van Tunen

Tags: Zambia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 26477

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 15 Oktober 2014

Cape Town!

22 September 2012 - 02 November 2012

Zambia!

Landen bezocht: